Nye uddannelser med fokus på kundeoplevelsen
Fire nye uddannelser er rettet mod både ledere og medarbejderne i detailhandlen og har fokus den gode kundeoplevelse.
- Pris, produkt og design kan ikke længere anvendes som differentieringsparameter i detailhandlen, da det kopieres for hurtigt. Gode kunderelationer er en af de bedste måder at differentiere sig fra konkurrenterne på. Vel at mærke en måde, der har potentiale til at dæmpe den stadigt hårdere konkurrence på pris. Det nye sort er derfor customer experience management – ledelse i den gode kundeoplevelse, siger Peter Bo Rützou, ejer og seniorpartner i Cultivator Improvement Academy.
- Det er ikke nok, at en kædeledelse lægger en flot strategi, hvis det ikke implementeres hele vejen ned gennem organisationen. Det er omdrejningspunktet i vores nye uddannelser, tilføjer han.
Uddannelsen er kompetencegivende og består af fire retninger: Personligt lederskab, salgsledelse, salgspsykologi og salg og service. Forløbene planlægges og målrettes virksomhederne i samarbejde med den enkelte kunde.
Cultivator og Improvement er i dag to selvstændige virksomheder, som begge har lang erfaring med uddannelse og udvikling af ledere. De to virksomheder har indledt et strategisk samarbejde i Cultivator Improvement Academy.